آیا تولید محتوا واقعاً باعث رشد سایت می شود؟
آیا تولید محتوا واقعاً باعث رشد سایت می شود؟
“محتوا پادشاه است!” این جملهای بود که بیل گیتس،روی صفحه فیس بوک خود منتشر کرد. به عنوان یکی از غولهای دنیای کسب و کار، سخنان بیل گیتس الهام بخش افراد این حوزه است. کمتر کسی در حوزه تولیدمحتوا کار کرده و این جمله را استفاده نکرده و یا نشنیده است!
با این که اهمیت محتوا انکار کردنی نیست، اما باید بگوییم این جمله کامل نیست! در واقع، درست است که بدون محتوا نمیتوان رشد کرد، اما تنها تولید یک محتوای خوب و حرفهای است که به ما کمک میکند. بسیاری از کسب و کارهای آنلاین، شکست میخورند چرا که تولیدمحتوای درستی ندارند. در زمینهی سایتها، تولیدمحتوا بیشتر روی نوشتن یک متن موثر و مفید تاکید می شود. چرا که این یک متن حرفه ای است که به ما کمک میکند توسط موتورهای جستوجوگر شناخته شویم و به نظر مخاطبان برسیم.
نکته اینجاست بسیاری از محتواهای اینترنتی، تنها برای خوانده نشدن نوشته میشوند! محتواهایی که ارزش افزوده برای مخاطب ندارند، تکراری هستند و به خوبی با انسان ارتباط نمیگیرند از همین محتواها هستند. کسب و کارها ک سایت های مختلف پول زیادی برای محتواهایشان خرج می کنند؛ اما در نهایت چیزی نصیب آن ها نمی شود، چرا که درگیر نویسندگان بدون مهارت شده اند!
اهمیت نویسندگان حرفهای در کسب و کارها
در گذشته، برخی فرمول ها را برای نوشتن محتوای سئوشده ارائه می کردند. با پیشرفت بیشتر علم و تکنولوژی، دیگر گوگل از قوانین سابق پیروی نمی کند و برای رتبه دادن به محتواها، مثل یک انسان عمل میکند! یعنی به مروز زمان نوشتن محتوای باکیفیت و قوی، مهم و مهم تر شده است.
این موضوع باعث می شود که برخی نویسندگان که بدون تولید ارزش خاصی محتوا مینوشتند، کم کم کار خود را از دست بدهند؛ چرا که کمکی به رشد سایت ها و کسب و کارها نمیکنند. در عوض، نویسندگان حرفه ای و ماهر بیشتر و بیشتر مورد استقبال قرار میگیرند، چرا که به اصطلاح متاع آنها در این بازار خواهان زیادی دارد! در واقع با یک بازار کار هوشمند و به روز مواجه هستیم که همواره گسترش پیدا می کند، افراد حرفه ای را نگه می دارد و نویسندگان نالایق را حذف می کند!
چه محتوایی برای سایت مفید است؟
اگر نخواهیم محتوای ما جزو دسته ی محتواهایی که برای خوانده نشدن تولید می شوند قرار بگیرد، باید از قواعد خاصی پیروی کنیم! ما باید بتوانیم مخاطب را تا انتها پای مطلب خود بنشانیم تا امتیاز بهتری دریافت کنیم. این موضوع محقق نمی شود الا با مفید بودن! اولین اصل تولید محتوای خوب، مفید بودن است.
بسیاری از افراد تصور می کنند که باید خلاقیت در نوشتن محتوا داشته باشند تا بتوانند در این عرصه موفق شوند. خب خلاقیت چیز بسیار خوبی است و حتما کمک می کند! اما مسئله این است که خلاقیت یک موضوع ذاتی و مادرزادی نیست، بلکه با تمرین کردن به وجود می آید و با توجه نکردن، از دست می رود!
گذشته از این، می توان با تبدیل کردن برخی از ایده ها به قواعد منعطف، در نگارش محتوا موفق بود. برای مثال می توان به استفاده از تکنیک های کپی رایتینگ در تولیدمحتوای سئو شده اشاره کرد.
از جمله دیگر تکنیک هایی است که یک متن را جذاب می کند و مخاطب را میخکوب ؛ داستان سرایی است. توانایی قصه گفتن که بسیاری از کودکان آن را با قصه گفتن برای عروسک هایشان شروع کرده اند، اگر با تجارت در هم بیامیزد می تواند جذب مخاطب هدف را با رشدی باور نکردنی همراه کند.
آگاهی از بازاریابی محتوا و داشتن استراتژی بازاریابی محتوا برای نوشتن مقاله ها و متن های سایت نیز از آن ضرورت هایی است که باید رعایت شود. اگر قرار باشد روی هوا چند محتوا بنویسیم و منتشر کنیم، موفقیت سایت ما نیز روی هوا خواهد رفت! به این منظور باید به خوبی تحقیق کلمات کلیدی را انجام بدهیم و مخاطبان هدفمان را به خوبی بشناسیم. نوشتن محتوا برای مخاطب هدف، از مهم ترین اصولی است که باید رعایت کنید.
آموزش تولید محتوا برای سایت مناسب چه کسانی است؟
شرکت در دوره تولیدمحتوای متنی برای سایت به سه دسته از افراد پیشنهاد می شود:
- یادگیری تولیدمحتوای سئو شده برای افرادی که به دنبال یک کار درآمدزا و به روز می گردند بسیار مناسب است. دانشجویان، بانوان خانه دار، افرادی که محدودیت خروج از منزل دارند و یا به دنبال داشتن شغلی پاره وقت برای درآمد زایی در زمان های خالی خود هستند، می توانند تولید محتوای سئوشده یاد بگیرند و از این طریق درآمد خوبی داشته باشند.
- با یادگیری این مهارت، هم می توان به صورت فریلنسری فعالیت کرد و هم به عنوان کارشناس محتوا در شرکت های مختلف استخدام شد. شاید شما از جمله افرادی باشید که قبلا به سراغ کار تولیدمحتوای متنی رفته اید، اما قصد دارید مهارت های خود را افزایش بدهید. افزایش درآمد کار تولیدمحتوای سئو شده با آموزش دیدن بسیار گره خورده است.
- علاوه بر این، صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و سایت ها نیز باید این آموزش را دنبال کنند. شاید شما بگویید صاحب یک کسب و کار که نباید خود به دنبال تولید محتوا باشد! بله بدیهی است که چنین کارهایی باید در یک کسب و کار به مسئولین مستقیم آن ها واگذار شود؛ اما صاحب یک کسب و کار خرد باید بداند که چطور می تواند کار فریلنسر یا کارشناس محتوای خود را بسنجد؟ در واقع او باید بتواند تشخیص بدهد که محتوای دریافتی او، برایش مناسب است یا خیر؟ بنابراین او نیز باید آموزش این نحوه تولیدمحتوا را پشت سر بگذارد.
بهترین دوره آموزشی تولید محتوای متنی
بعد از پی بردن به اهمیت دیدن آموزش دوره تولید محتوای متنی، این سوال مطرح می شود که ویژگی های آموزش مناسب کدام است؟ ما باید بتوانیم آموزشی را انتخاب کنیم که کمک کند محتوای خوبی بنویسیم. چنین آموزشی باید دارای ویژگی های زیر باشد:
- آپدیت شده و به روز باشد:
قوانین گوگل مدام تغییر می کنند و این تغییر، شامل حال محتواها نیز می شود. در صورتی که شما آموزشی ببینید که سال ها قبل ضبط شده، کمک زیادی به خودتان نکرده اید؛ مثل این است که بخواهید با موتور پراید، در مسابقات رالی شرکت کنید!
- دارای پشتیبانی فعال باشد:
به نظرتان درست است که یک معلم یا استاد دانشگاه، تنها درس بدهد و پاسخی به سوالات مطرح شده در ذهن دانشجویانش نداشته باشد؟ زمانی که شما یک آموزش را تماشا می کنید، سوالات زیادی خواهید داشت. بسیاری اوقات نیاز به راهنمایی دارید و باید تمرین کنید تا بهتر بشوید. بهترین دوره آموزش تولید محتوای سئو شده باید پشتیبانی فعالی داشته باشد تا به این موارد رسیدگی کند.
مطالب آن مفید و مناسب باشند:
خودمانیم! زمانی که می خواهیم یک آموزش را نگاه کنیم، ابتدا به تعداد ساعات و تعداد جلسات آن نگاه می کنیم و هر کدام بیشتر باشد را انتخاب می کنیم! چرا که تصور می کنیم در این صورت مطالب بیشتری گیرمان می آید: ) این موضوعی است که مدرسین نیز آن را دریافته اند و برای آن تلاش کرده اند! برخی از آن ها برای افزایش ساعات دوره، اطلاعات بی ربط و نامناسب برای یک کارشناس محتوا را در آموزششتان می گنجانند و برخی دیگر، با لحن بسیار خسته کننده و آرام حرف می زنند، طوری که از یکنواختی و کندی روند خسته شده و فیلم را روی سرعت 2x قرار می دهید!
قیمت دوره تولید محتوا :
با این که داشتن یک آموزش باکیفیت مهم است، اما به هرحال قیمت نیز اهمیت دارد. یک آموزش باکیفیت معمولا چندان ارزان نیست، اما قیمت یک آموزش باید با محتوای آن همخوانی داشته باشد. بسیاری از آموزش ها دارای ساعات طولانی و محتوای زرد هستند و هزینه های بالایی نیز دارند! چک کردن سرفصل های دوره و تطابق دادن آن با نیازهای یک کارشناس محتوا یا فریلنسر تولید محتوای متنی، باعث می شود دوره بهتری انتخاب کنیم.
از کجا آموزش تولید محتوا را شروع کنیم؟
حالا که با اهمیت نویسندگان حرفه ای، ویژگی های یک محتوای مناسب و هم چنین مشخصات دوره آموزشی مناسب آشنا شدید، وقت آن رسیده که این مهارت را بیاموزید و توانایی های خود را افزایش بدهید. ما در مدرسه مهارت آموزی نور یکی از بهترین دوره های تولید محتوای سئو شده را برای شما فراهم کرده ایم. با استفاده از این آموزش، راه تبدیل شدن به یک نویسنده حرفه ای مقالات تجاری را شروع می کنید. برای تبدیل شدن به یکی از دانشجویان موفق مدرسه مهارت آموزی نور تنها کافی است هم اکنون ثبت نام کنید!
جمع بندی
نوشتن متن سئو شده برای سایت، از مهم ترین و اصلی ترین گام ها برای پیشرفت آن است. با این حال هر محتوایی به ما کمک نمی کند و بلکه ضرر هم می رساند. برای این که بتوانیم یک محتوای خوب بنویسیم، باید اصول مختلفی مثل تولید ارزش افزوده، اصول جذاب تر نویسی و یونیک نویسی را رعایت کنیم. نویسندگانی که بتوانند چنین کاری انجام بدهند، هرروز و هرروز بیشتر مورد نیاز بازار کار تولید محتوای متنی هستند. در این مطلب، در این خصوص به تفصیل صحبت کردیم. امیدواریم این مطالب مسیر تولیدمحتوا را برای شما عزیزان روشن کرده باشند.
11 نظر
خيلی عالی بود. به همه اونایی که مطلب رو خوندن پیشنهاد میکنم از دورههای مدرسه استفاده کنند. من خودم کارآموزا بودم و خیلی سریع وارد بازار کار شدم. پس شک نکنید
ممنون از لطف شما موفق باشید
خیلی متشکرم ، سایتتون هم خیلی تمیز و عالی هست و کاربر پسند. ممنون از صداقت و توضیحات کاملتون و همینطور کیفیت عالی کارتون✨✨✨❤️
خواهش میکنم شما لطف دارید
خیلی عالی و کامل بود ، فونت استفاده شده باعث شد چشمم خسته نشه و بخونم
خواهش میکنم شما لطف دارید
مطالب بسیار آموزنده جامع و کامل بود . ان شاالله با گذراندن دوره هاتون بتونم ی نویسنده خوب بشم
خواهش میکنم. حتما میتونید ان شاالله
متشکرم از مطلب کاملتونن
خیلی متشکرم، کامل و دقیق بود و خیلیی کمکمون کرد برای تصمیماتمون.
خواهش میکنم موفق باشید